onsdag 22 december 2010

Carolina sökte en gång en bonde



När dom presenterade årets bönder på 4:an i våran skrev jag ett brev till en av dom. Idag, efter att ha sett säsongen är jag tacksam för att mitt förnuft höll mig tillbaka. Inget fel på bonden i sig, men jag vet nu att det var ingenting för mig.
Jag frankerade brevet men efter att ha sett att det var samma produktionsbolag som gjorde Talang så ångrade jag mig.
Här är iallafall brevet jag skrev:

Till sommaren ska jag jobba på Radio Malmöhus,


där gör jag nyheter om allt från grisar till blåljus.


På min fritid är jag komiker och drar skämt på scen.


En dag skulle jag vilja åka till Aten.



Jag är uppvuxen i en fiskeby bredvid Smygehuk,


har ingen erfarenhet av lantbruk,


men på landet tycker jag bäst om att vara.


Det hade varit trevligt om du detta brev ville svara

Jag är även scout och älskar att hajka,


skulle även vilja åka till Jamaica.


Gillar du en redig tjej
, borde du skriva till mej.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar