torsdag 29 december 2011

Dagens profetia.

Jag hatar, nej det är ett starkt ord även om jag gärna vill använda det, jag avskyr folk som ständigt ska kommentera dumma saker på nätet.

Det händer ibland att jag läser aftonbladet. Även om jag kan tycka att vissa artiklar är konstigt formulerade och dumma så läser jag dem. Ibland hittar man roliga saker, det är lite som att läsa ”En ding ding värld”. Jag blir inte upprörd för jag vet vart jag kan hitta andra kanske mer seriösa nyheter.

MEN, det finns alltid folk som ska klaga. De klagar på att nyheten inte är sann, att träningstipset är ganska basal vetskap, att de som blivit intervjuade är dumma i huvudet, att aftonbladet är dumma i huvudet. MEN SLUTA LÄS TIDNINGEN DÅ!

Varför ska alla klaga på att kvällstidningarna bara är fyllda med skit, samtidigt som de läser den? Jag köper inte dom för jag vet, precis som alla andra verkar veta, men ändå ska de låtsas som om de har blivit lurade, ännu en gång….

Sluta klaga, jag har svårt att tro att du som klagar (både på kvällstidningar och även på bloggar) är felfria. Tvärtom, annars hade du väl inte klagat? Det är en sak att upplysa om saker och kanske belysa en rolig sak i det skrivna, men att ständigt skriva att det är fel och dumt… åh… som sagt, sluta läsa saker som upprör dig. Meditera lite, ta en promenad och se det du läser med en axelryckning.

/För jag är själv perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar