måndag 7 juni 2010

Ledig

Jag kanske tjatar men jag tror inte ni förstår vilken bedrift det är för mig att ta min examen! Masters dessutom! Jag bryr mig inte om titlar eller hög utbildning, det är mest för att visa för mig själv att jag kan.
Jag tog min kandidat på två och ett halvt år i Växjö. Psykologin som jag läste där var mitt sätt att försöka förstå människor och världen på. Trots huvudspöken, panikångest och stationschef på studentradion på heltid klarade jag det.

Journalist har jag alltid velat bli men kände mig inte mogen för det när jag började plugga som 18-åring. Att jag klarade den utbildningen med alla nya huvudspöken och inget riktigt boende och mer eller mindre inga pengar är stort för mig.

Nu när jag är klar har jag en lista på vad jag ska göra innan jag börjar jobba på P4:

1. Maila produktionsbolag
2. Fixa min gitarr (har märkt att jag har en skön mörk röst på morgonen om jag inte sjunger upp, kan nog bli något ;) )
3. Köpa en ny cykel, min gamla blev ju stulen av vad jag misstänker en kille som jag bjöd på en frensh hot-dog på kl 03.16 en lördagnatt. Otacksamma jävel.
4. Hänga i parken och vara cool.

Det var nog allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar