fredag 21 januari 2011

Mina föräldrar

Idag på lunchen diskuterade pappa och jag om att det är bra för de journalister som nischar sig. Alltså de som har en intresse för ex. en viss musik eller litteratur och sedan söker jobb på ex. kulturdelen i en tidning. Jag har kommit fram till att jag kan lite om mycket. Jag har ingen nisch. När jag diskuterade det med Nils igår fick jag till svar ”Men det har väl inte dom på P4 heller..” Nej, men jag jobbar ändå inte där.

Pappa höll med mig och tyckte att det var roligt för dom som får jobba med det som dom har som hobby och tillade: ”Det är ju bra om man kan en massa om olika böcker och kan man allt som Strindberg och sen får jobb som Strindberg, ja då är det ju bra”.

Fler citat av mina föräldrar: När jag skulle åka nattåg sa mamma ”Hoppas du får trevliga ligg”

Dom vill så väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar