torsdag 17 februari 2011

Ett bad ledde till Tommy Körberg

Jag frågade Nils vilka hans top 5 bästa någonsin låtar var. Han kunde bara säga att Queens Bohemian Rhapsody skulle vara med.... Jag hade däremot top 5 bestående av typ Roxette, the Killers, Culture beat och Rainbow. Michael Jackson fick en egen top 5. Nej top 10 om jag räknar med Jackson 5 tiden.
Sen frågade jag om Nils top fem musikal/film musikal/operetter låtar. Jag blev besviken när han inte hade någon.
Mina är:
1. Anthem - Chess
2. Oklahoma! OK! - Oklahoma
3. Figaro - Figaros bröllop
4. We go together - Grease
5. America - West side story

Sen kom vi till top 5 Tommy Körberg. Vi försökte enas till detta:
1. Anthem
2. När han sjunger i Ronja Rövardotter
3. Stad i ljus
4. Fattig bonddräng
5. Somebody's taken Maria away.

Jag hoppas att du är nöjd över att du läste detta inlägg.

2 kommentarer:

  1. Heejje! Mycket intressant lista. Men jag skulel vilja flytta upp stad i ljus några snäpp. /Eva (Martin håller också med)

    SvaraRadera
  2. Ja, Nils skulle nog hålla med er, men jag tycker ändå hand prestation i Ronja förtjänar en 2:a plats. Och Anthem, ja... Den går inte att rubba =)

    SvaraRadera