onsdag 16 februari 2011

Journalisten som slutade bada...

... eller började bada?

Nu när jag är arbetslös badar jag för att få ett miljöombyte. Eftersom jag bor mitt i stan måste jag gå förbi en massa affärer för att komma till ett grönområde och bara promenera, och att gå förbi en massa affärer gör mig bara deprimerad eftersom jag aldrig har råd att köpa något.
Jag börjar bli desperat! Jag kan inte ens läsa en onödig kurs för att få pengar för jag har läst
upp alla mina CSN pengar. Arbetsförmedlingen säger bara "Ja, du får söka jobb nu, vi har inga kurser att erbjuda för regeringen har gjort om och alla pengar går till att få in långtidsarbetslösa i arbetslivet" MEN: Om jag förblir arbetslös en längre period kommer jag att till slut att få ta del av dessa avsatta miljarder. Borde inte regeringen jobba förebyggande? Dels att hjälpa arbetslösa nu och dels att inte godkänna alla dessa jävla journalistutbildningar på poppar upp överallt så att 1000 nya journalister blir arbetslösa varje år och får fortsätta på sina sommarjobb (om dom nu är så tursamma att dom får).....?
Åh, spontanansökningar! När fan funkade det för någon? Bara för dom som journalistutbildningarna väljer att ta in och föreläsa för en. "Åh, börja frilansa! Jag tjänade 100 000 på en månad förra året!" "Åh, jag sökte och arbetsgivaren sparade mitt CV och ett halvår senare hade jag jobb" "Åh, det gäller att ligga på!" Ja för ligga på har jag aldrig gjort. Det enda jag inte gjort är väl legat på någon för att få ett jobb. Jag hade velat att en journalist som INTE lyckats skulle föreläsa, för det finns nog fler som får välja en annan väg för att kunna betala räkningar.
Vad är det för konspiration som världens makthavare har skapat mot mig? Är detta ett skämt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar