onsdag 12 maj 2010

ah, en verklighetsförankring.

Vad är det som händer? ALLA ska gifta sig nu. Och det handlar inte bara om kungligheter. De senaste åren har mina vänner och bekanta gift sig och skaffat barn till höger och vänster. Jag är visserligen uppväxt med föräldrar som var tillsammans i 12 år innan de gifte sig och ännu längre innan de skaffade barn så jag kanske är formad utifrån detta. Men nu är det för mycket "hej vi har gift oss" bilder på facebook. Hur mycket har jag missat under 2 år i Stockholm? Har vi plötsligt blivit vuxna? Jag blir rädd och nervös. Känner mig naken, exposed.
Jag tog upp kontakten med en vän från förr som gift sig och ska få barn nu i sommar. Jag fick frågan "har du inget giftemål på gång?"
NEJ. Det har jag inte. Varken ett eller flera.
Dock har redan flera av mina ungdomskärlekar gift sig. Inte med mig då.

Den dagen jag gifter mig stannar nog klockorna. Och grisar flyger. Man kanske ska ha en kille först? Hur hittar man en sån? Fredagsflirten i Christer i P3 fungerade ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar