söndag 9 maj 2010

Svenska semestertips

Jag får Dagens Nyheter gratis varje dag från min skola. Jag hinner sällan läsa hela, eller jag orkar inte. Men idag när jag plockade upp tidningen ramlade det ut en liten bilaga som heter Svenska Semestertips 2010 och vem pryder inte hela omslaget om inte Vickan och Danne och en bukett rosor. Detta omslag påminde mig om ett av mina nöjen, nämligen att läsa kontaktannonserna i DN. Här kommer några av mina favoriter.


Jag är en svensk kille, 49 år, som vill träffa en tjej från Afrika.

Denna tycker jag är bra, han går inte som katten runt het gröt, han säger vad han vill ha. Kort och gott.


Singelfarsa, 43 år, seriös, sportig, söker dig kvinnlig tjej för vänskap ev. mer. Hör av dig 30+ tjej.

Denna kille verkar ju råkat ut för något obehagligt någon gång. Har hans tjej råkat vara en man? Han poängterar tre gånger att det ska vara en TJEJ, gärna KVINNLIG tjej. Han är dessutom seriös. Bra att han skriver att han är singel med så man inte undrar.


Du finns i min dröm, men var? Du enkla, rökfria kvinna 55-65 år, med djup, känslighet, humor, musikalitet och verklig stil, svara dito man. Mina intr. Är djur, natur, kultur, skärgård, egen båt, trädgård.

Hade jag varit 30 år äldre hade jag svarat. Tycker att jag är en enkel men ändå djup och känslig person med humor och ja, allt som han beskriver. Men egentligen, enkel men djup? Hmmm, jo killen förstår sig nog på kvinnor alltså….


Jag är 38 år kille, social och tycker om hemmakvällar. Jag söker en välutvecklad man, 50-60 år. Det gör inget om du har skägg eller är tunnhårig.

Då kan han väl lika bra skriva att han gillar skäggiga flintisar direkt? Eller?


Var finns du man, 75-80 år, ärlig och servis? Undrar en pensionärsänka med inre och yttre stil. Intr. Allt som gör livet roligare.

Läs: sprit, swingersklubb och plommonjuice. Hon borde svara till Var finns du killen.


En svensk man, 40+, med utländsk bakgrund, ser bra ut, trevlig, söker svensk tjej, 30-40 år för familjebildning.

Också en bra annons, han säger vad han vill. Vilken kvinna skulle inte uppskatta det?

2 kommentarer:

  1. Kommer du ihåg när vi läste kontaktannonserna tillsammas och det var en tant som sökte kompisar? Synd att vi inte skrev till henne. Jag tror det hade varit roligt

    SvaraRadera