måndag 10 maj 2010

Min talang. Jag kan prata om det nu.


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på det men jag har varit med i Talang. Detta program som sporrar unga att mobba varandra bara för att Bert Carlsson troligtvis haft en svår uppväxt.
Jag sökte inte själv, jag blev tillfrågad och naiv som jag kanske är tänkte jag "ja varför inte, testa något nytt". Jag visste att jag inte skulle vinna eller kanske inte ens gå vidare men det verkade kul. Ingen som jag pratade med hade sökt själv.
Väl på plats fick jag sitta i ett rum med clowner, sångare, barn som spela fiol och en massa andra knäppa människor. Vi skulle spela in en massa förklipp och skit men jag kände mig mest off av alla freaks....
Jag var där för övrigt kl 10.00 som det stod på lappen att vi skulle vara.
Kl 16.00 släppte dom in publiken som mest bestod av barn och unga. Inte min publik. Jag kände att jag ville hem. Ingen hade pratat med mig och dom trodde nog att jag skulle sjunga. Det hade dock varit roligare än min stand up.
Kl 17.00 började dom filma, omtagning efter omtagning för ingen kunde säga rätt. Sen släppte dom in första akten....
Kl 21.00 stod jag redo. Jag ville gå hem och lägga mig. Jag hade inte ätit sedan lunch. Dom serverade ingenting. Jag gick upp och möttes av att halva publiken gått hem och Bert grimaserade åt mig när jag sa att jag skulle köra stand up.
Fick börja och bad till gudarna att det snart var över. Dom kastade sig över sina röda knappar samtidigt och var mer uppspelta över att det aldrig hänt innan. Kul för mig. Bert tyckte att han var roligare än jag. Mitt svar blev "ja men det är väl bara att titta på dig" vilket var det roligaste jag sagt på hela kvällen.
Sen fick jag gå av scenen.
Bakom scenen blev jag förbannad. Jag fick sitta i ett rum och prata med en av casting killarna och skällde ut hela grejen, han höll med mig. Jag hade mycket smart att säga, faktiskt. Arg som fan, så arg att jag grät.
När jag kom hem pratade jag med folket som gjorde programmet och mitt klipp kom aldrig med. Jag fick se det själv. Jag är roligare live.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar