fredag 6 maj 2011

Ansökningsbrev

Kära arbetsgivare,

Är det lönt att jag söker detta jobb? Jag har alla kvalifikationer, ett bra CV och bra meriter, men det fattas en sak: Jag känner ingen som jobbar på erat företag.

För visst har ni redan bestämt er för någon? Någons kusin eller systerson, kanske bara en bekant till chefen?

Jag vet hur det fungerar. Men hur kommer det att fungera för mig med en bra utbildning och viljan att arbeta hårt när jag inte har ett nätverk? Jag ber om ursäkt för att jag inte föddes in i en familj som har alla kontakter som jag uppenbarligen behöver för att få ett jobb i det här landet.

Så, tack för din tid och tack för att jag fått slösa ytterligare några minuter på att skicka in en ansökan till ett jobb som jag antagligen inte kommer att få.

Vänliga hälsningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar