tisdag 20 april 2010

Johans dröm i sin helhet

Detta fann jag i min brevlåda från Johan:

Det började med att jag var på läger. Jag är ofta på läger nattetid så här års.
Min farsa var med på lägret, som hade sjötema. Det fanns ett stort badhus med GIGANTISKA vattenrutschbanor precis bredvid lägerplatsen, men det är en annan femma. På sjötemalägret seglade farsan och några kids runt med ett piratskepp. Det var förbaskat coolt, men jag och några till kom fram till att vi skulle ta oss bort till skeppet på en flotte och ta några av farsans scouter (han var scoutledare förr i tiden) som gisslan. Du skulle ro. Helt ensam var du inte, men de andra skiter jag i. Flotten roddes fram, och piratskeppet välte lite otippat. Farsan blev förbannad, och vi paddlade vidare till Östra Grevie. Det är inte så konstigt som det låter, för paddlar man bara högt nog, kan man nämligen paddla på land, visar det sig.

I Östra Grevie står ett tvåplanshus, och där bor Jeppe och Kringlan. Eftersom vi hade farsan i hasorna, smet vi in där under förevändningen att vi skulle äta middag hos herrarna Rönndahl och Svensson. Du försvann in under en filt som låg vid ett bord i vardagsrummet, där det fanns en massa annat folk, och åt därför inte din middag (Kringlan hade verkligen lagat middag åt oss). Jesper blev stött, och undrade hur man skulle göra för att få dig att äta mat, för det var minsann inte första gången det här hände. Jag fick förklara att man fick vara pedagogisk om man skulle få dig att äta och absolut inte tvinga i dig maten, då skulle du bara bli sur och spotta ut det igen.

I huset fanns det två trappor, precis bredvid varandra. Jag skulle ha tag på dig, för det var dags att gå hem. De andra stod i hallen och väntade (utom en av grabbarna som hade förskansat sig i ett köksskåp och vägrade komma ut därifrån). Jag fick fan i mig inte tag i dig, för när jag gick uppför den ena trappan, gick du nerför nästa, och så höll det på ett tag. Efter en stund blev Jesper sur, och anklagade mig för att snylta efter nya skämt som han skulle dra. Sen hoppade Kringlan på gnälltåget och sa att vi minsann snott deras idéer sen 2005. Under tiden hade du lagt dig under en filt utanför huset där du låg och visade brösten för folk. De var ju nya, och de gamla var sååå 2009, så de gick ju absolut inte att behålla. Efter att ha kollat lite på brösten gick jag vidare till bussen i Ö Grevie och åkte hem. En stund senare vaknade jag.

1 kommentar: