tisdag 27 april 2010

Stockholm

Ibland åker jag till Stockholm eftersom jag egentligen pluggar här. Dock gör jag mitt X-jobb nu vilket betyder att jag kan vara vart jag vill i världen och jag valde då att vara i Malmö. MEN ibland har vi handledning som börjar med magknip och avslutas med vånda.

Igår anlände jag till centralen i Stockholm och möttes av en arg kille med hund som blev sur för att läsken på BK inte funka. Han var mycket otrevlig. Hetsig. Sen tvingade Nadia ut mig på shopping MED resväska. Tanken var att hon skulle köpa en mus till datorn men slutade med kroppssalt (som en liten argentinare lurade på henne för 300 kr, vi har numera JÄTTErena händer), 2 par skor, en deo och en datormus för 100 kr.

Nu sitter jag på ett fik och låtsas vara viktig. Det är viktigt att vara viktig här, det har jag lärt mig under tiden jag bodde här.
Saknar jag Stockholm? Njae, jag romantiserar att åka T-bana iaf. Varför vet jag inte. Men det är kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar