lördag 20 mars 2010

En förvarning

Klockan är sent och jag vill bara förvarna alla som vill bo i centrum Malmö att det hänger pundare här. Det värsta är nog nattklubben precis intill där det hänger tjejer mer kortkort och alldeles för höga skor som fastnar i den uråldriga vägen, alltså kullersten, vilket gör att dom skriker ut något sorts parningsläte som att någon man ska rädda dom innan kullerstenen tar deras "oskuld". Dessutom kör det runt killar i coola bilar (eller coola killar i bilar?) som frågar tjejerna om skjuts. Men dom ska ju till Hipp. Allt detta har jag sett idag. "Oskulderna" och coola-bil-killarna gör jag ingenting åt, men när folk vill knarka 20 meter ifrån mig ringer jag fan Öresundsbevakning. Dom ville ha mer information om vem jag var än vem männen var, så jag misstänker att dom misstänker att jag "trippar". Ni vet som coolt amerikans slang. You trippin'. Coolt.
Ja, summan av kardemumman, flytta inte till centrum. Stanna på landet, vid havet, där ni kan rensa era tankar och vara er själva. Lukta på ren luft och inte på billig parfym.

1 kommentar:

  1. Men på landet så händer det ju inget. Jag vill ha storstadspulsen även om det är på både gott o ont..

    SvaraRadera