söndag 14 mars 2010

En koalakotlett

Inatt drömde jag att min mormors hus var lite av en djurpark och där hittade jag en övergiven koala. Nu vet jag inte hur stora koalabjörnar brukar vara men denna var ganska liten. Den kramade sig fast vid mig och var rädd. Mysigt. Gulligt. Sen skulle jag försöka få tillbaka den dit den hörde hemma, men den började bli otrevlig och rev mig. Jag va tvungen att smuggla den till skogen och hoppades att jag skulle få se min nyfunna vän någon gång i framtiden igen... Som Rädda Willy.
Jag fick lägga den i en burk, en plastburk som jag brukar lägga mat i och stänga locket, dels för att den började bli otrevlig och dels för att ingen annan fick se den.
Sen när jag öppnade locket låg där en kotlett.

Jag gjorde en upptäckt igår. Jag drack vatten som inte smakade någonting. Vatten brukar smaka vatten. Detta vattnet smakade luft. En av dagens höjdpunkter. Inte som koalakotletten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar