lördag 6 mars 2010

I natt jag drömde...

I natt hade jag en dröm som jag brukar ha, eller det kommer till mig typ en gång i kvartalet men jag vill veta vad den betyder. Drömmen handlar om att jag ska gå om grundskolan eller gymnasiet.
Denna gången skulle vi ha Let’s Dance tema på Smygeskolan där jag gick på låg- och mellanstadiet.
Min bror körde mig från Malmö till Smyge och släppte av mig vid busshållsplatsen. Där träffade jag Annika och Anna som redan hade sina paljett, isdans klänningar på sig. Jag hade mina kläder i väskan och blev nervös över att jag inte skulle hinna byta om. Sen kom bussen och mitt jojo kort funkade inte på den bussen för det skulle vara speciella biljetter om man gick på låg- och mellanstadiet…. Men busschauffören va snäll och jag fick sätta mig.
Jag satte mig bakom Anna och Annika och tappade något på golvet som rullade fram. Bussen stannade och alla blev sura för jag va tvungen att hämta upp mina saker. Det bör tilläggas att jag inte kände mig välkommen varken på bussen eller på skolan när jag va liten, på riktigt. Så jag sa till Annika och Anna att alla nog hatade mig. Och dom höll med, fast sen säger en tjej längre fram som brukade reta mig när vi va små ”Du har fina tänder Carolina”. Så log hon med munnen full av tandställning.
Jag sa tack och sen va det dags att gå av. Jag hade glömt mina skor på bussen och extra trosor hemma. Fjäderboan hängde slarvigt ut ur min väska. Vi hade förresten inte ens kört till Smygeskolan utan till Köpingeskolan som numera låg i Beddingestrand. När vi körde förbi mitt hus tänkte jag ”nä det är väl lika bra att jag flyttar hem igen”….

VAD FAN BETYDER DET!?!?!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar