fredag 19 mars 2010

Min danska härkomst

När jag var liten fick jag en dansk kusin. Min faster gifte sig med en dansk och tydligen så är min farmor halvdanska, eller något.
Men eftersom jag är från sydkusten så hade vi även dansk TV, kanske för att avdramatisera oss från alla våldsbenäga amerikanska barnprogram vi egentligen var uppväxta med från hooden i Detroit.
Iallafall så tittade vi på Bamse och Kylling, kanske mest hemma hos farmor, men jag kommer ihåg nu när youtubade det för minnets skull, att jag va bestört över bamses höfter och trodde att björnen var en kvinna. Är Bamse en kvinna? Han/hon är ju lite feminin måste jag säga. Jag ska för övrigt spendera påsken hos dansk-släkten iår, första gången i mitt 25 åriga liv. Hoppas det blir kylling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar